Image

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.. šŸ™‚

Saya dibesarkan dlm suasana yang suka membaca..mak dan abah memang suka membaca..saya mula membaca dengan komik doraemon waktu kecik2..saya ingat lagi pernah kena rotan dgn mak sbb membaca komik dalam bilik air masa mak kerah suruh mandi..haha..

Lepas tu saya mula membaca kisah-kisah nabi dan buku2 sejarah islam yang abah punya..dari satu buku ke satu buku..habis buku abah saya punggah dalam almari tu..nanti dengar la suara mak “sapa yang punggah buku dalam almari ni?? Mai kemas balik!” Hehehe..

Mak dan abah tak pernah lokek beli buku yang saya suka..saya ada koleksi siri penyiasatan salma dan siri hadi..lepas tu berangan jadi salah sorang team member selesaikan misteri..haha..kuat berangan..

Bila dah habis semua buku saya baca..saya mula punggah majalah mak..nona la wanita la..semua jenis majalah saya baca..saya tak baca yang depan2 tu..malas..isu orang tua2..yg saya bukak baca ialah cerita2 pendek..cerita2 lawak yang ada belakang majalah tu..cerpen..paling best saya baca resepi..tengok gambar makanan sedap2..lepas 2 tunjuk kat mak suruh mak masak..hehe

Bila dah remaja..dah pandai baca novel cinta..haha..ingat lagi duit elaun LI saya cuma seratus setengah..saya buat beli novel ombak rindu..itu first novel saya..tapi alhamdulillah saya kurang berkeinginan dengan majalah2 hiburan..waktu kat asrama dulu terikut2 jugak kawan beli majalah galaxy..haha..konon pandai la baca omputeh..hehe..sat je la..takat tingkatan 5..lepas 2 stop beli majalah lagha2..rugi duit rasa

And sekarang dah kerja..mood membaca masih ada..Alhamdulillah. .walaupun terkadang ada pasang surutnya..tapi inshaAllah boleh bertahan mood membaca ni..masih lagi gemar membeli novel..cuma selektif sikit..sebab dah tua dah nak baca buku lara2 ni..hehe..sekarang dah berjinak2 dgn buku2 yang lebih berilmiah inputnya..
Semoga saya kekal istiqomah dengan semangat membaca ini..

Panjang2 cerita ni kenapa? Hahah..

Sebenarnya..saya ada impian..
Untuk memiliki mini library sendiri di rumah..di satu ruang khas..di mana saya..suami dan bakal anak2 berdiskusi..membincang segala bacaan yang kami baca..ruang kami berkongsi impian dan harapan..

Semoga tercapai impian ini..inshaAllah. .Biidznillah…amin..

